maandag 2 mei 2011

Vertel het me

Ik pink een traan weg,
Zoveel ellende in de wereld,
´t Is alsof de hele samenleving tegen een orkaan vecht
Om moedeloos van te raken,
Wanneer houdt het toch eens op!?

Ik vraag me af;
Misschien is het beter als,
Is het beter dat,
Het eind der tijden aanbreekt,
De Apocalyps de Aarde opvreet,
Ons mee het graf in neemt.

Maar dan zie ik de lach,
Op het gezicht van mijn neefje,
Mijn nichtje buiten spelen,
Zich niets beseffend van al deze
Doffe ellende.

Zij zijn de toekomst,
Hebben zij het recht om ook voort te bestaan,
Ze zijn onze hoop.
Onze hoop op een betere wereld.

Dus vertel me,
Is het beter dat,
Zou het beter zijn als we,
Deze planeet stopt te bestaan,
De onschuldige kinderen der Aarde,
Het leven ontnemen, als een jager zijn prooi?

Vertel het me,

VERTEL HET ME!?

1 opmerking:

  1. Als bij toeval kwam ik op je blog terecht. Wat een mooie stukjes en gedichten heb ik er gevonden. Zaken die mij ook bezighouden, en dus raken. Mijn complimenten !

    groet,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen